söndag 24 april 2011

Balkongen klar!



Lagom till påskhelgen och den riktiga vårattacken gjorde vi det sista fixet på balkongen och nu är den klar att hänga på och njutas av!

Karln i huset ville egentligen ha marint tema på balkongen, så för att blidka honom lite så sydda jag åtminstone rätt många blåa kuddar. Jag vet visserligen inte om grytlappar och virkade dukar faller inom kategorin marint, trots att dom är blåa... :-)


Blommor och vimplar på plats.


En loppispall för 10 kr har betsats mörk och klätts om med mitt senaste Traderafynd.


Sopkvast, ljuslyktor, blommor och annat ditt och datt.

20 kommentarer:

  1. Vilken mysig ballkong! Du har gjort det jättefint... Kan ju vara svårt det där med få till det lite "manligt" liksom. Min man har sagt stort nej till blommigt a la engelskt Country living. Först tyckte jag att det var lite tarvligt men senare har jag insett att om jag gjorde mitt hem till en Country Living oas i pasteller överallt så kanske han skulle känna sig obekväm, det bor ju trots allt en man i huset... Jag tycker att du lyckats bra med att kompromissa. Bra fixat.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det blev! Där vil man sitta länge i solen och njuta. :)

    Jag har samma tyg som du klätt pallen med i blått, har du sett det hos mig? Decoplus-tyger är verkligen fantastiska. :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättemysigt! Kan se dig sitta och mysa där med ett glas vin på kvällskvisten i sommar.

    /Mia ;)

    SvaraRadera
  4. oj vad fint du har fått det! Mysigt, personligt och kreativt! Även om vi bor i villa drömmer vi båda om en balkong! En sådan känsla att bara sitta högt uppe í det fria ocsh koppla av!
    Ha en skön dag!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Åh, vad superfint du har gjort det! Nu fick jag inspiration till att göra fint på min uteplats :)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle gärna ha en balkong att inreda. Snyggt blev det, gillar kompromissen med marint ;)

    //Lina

    SvaraRadera
  7. Så fint det ble, her kommer du sikkert til å kose deg masse.

    SvaraRadera
  8. FINT det blev :) Jag önskar att jag kunde göra i ordning på min balkong också... men det är typ ingen sol där så vi sitter nästan aldrig där :/

    SvaraRadera
  9. Åh vad mysigt, och om det är så fint redan nu. tänk så underbart det blir längre fram när dina växter börjar prunka och träden grönskar. Glad fortsättning på påsken önskar jag dig!

    SvaraRadera
  10. Ser ju riktigt härligt ut och sitta där och mysa...
    Kram Marina

    SvaraRadera
  11. Det blev jättefint!!! Älskar att se hur folk pyntar och inreder sian balkonger

    SvaraRadera
  12. Så fint och mysigt det blev!! Vi ska börja städa imorgon och sedan ska jag sy lite. Men jag har inte talat om för maken att vi ska ha rosa blommiga dynor :o))

    Trevlig söndag!!

    //Henrietta

    SvaraRadera
  13. Vilken supermysig balkong ni har fixat till!

    SvaraRadera
  14. Det blir en härlig mysbalkong inför sommaren!

    SvaraRadera
  15. Balkongen blev ju hur mysig som helst! Vilket jobb du har gjort med alla fina kuddar! Hoppas din påsk varit bra! /Louise

    SvaraRadera
  16. Jättefint! Har balkongpysslat lite själv också, mysig vårsyssla :) //Petronella

    SvaraRadera
  17. Åhh vilken härlig balkong ni har!

    SvaraRadera
  18. Maja på 64 kvadrat26 april 2011 kl. 14:51

    En sådan pall la jag till myrorna i en flytt-ångrar mig grymt mkt nu!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra