lördag 5 april 2014

6 x smashing rosa

 
Tulpanerna på hade slagit ut över natten och på frukostbordet imorse väntade en rosa blomsterprakt utan dess like.
 
 
Dagens lunch åt jag med min fina Anna i en rosa hubbabubba-miljö i stan och på tallriken låg rosa lax. Såklart.

 
Dåligt utbud i affärerna och prioritering av fika och snicke-snack om allt från uppfostringsmetoder och syskonrelationer till guldfittor och Blondinbellas val av barnvagn resulterade i dålig shopping på stan idag. Det kompenserades snabbt när jag kom hem. Klick, klick. Fin-fin rosa klänning på väg hem till mig.
 
 
Sommartid sedan förra veckan. Sommartider är drinktider och på Annixens välfyllda Pinterest snubblade jag över übersnygga Ros- och mintdrinken. Tyvärr fanns inget recept med, men jag tänker att det blir lite av vårens och sommarens projekt, att komma på hur man gör denna snyggdrink på ett gott sätt.
 
 
Mitt senaste Instagram-fynd @rawveganblonde bjuder på de mest fantastiska matkreationerna. Hon har en blogg också. Missa icke!
 
 
Jag blir mer och mer sugen på en riktig klassiker och då en sådan i en härlig smashing rosa.

7 kommentarer:

  1. Härligt rosa inlägg :)
    Ha det fint! Christina

    SvaraRadera
  2. Den heter Giggly Rose och serveras på det här stället: http://gazebowinegarden.com.au/site/34/menus-2 Innehåller Tanquerey Gin, rosor, mynta, citron, sodavatten och "franska bubblor" som jag tolkar som champagne/mousserande vin. Bara att jobba fram proportionerna...hårt jobb, men nån måste ju göra det. ;)

    SvaraRadera
  3. Men jag dör så fin väskan är! Måste ha! Och klänningen också. längtar tills jag inte ammar och kan ha såna fina klänningar!

    SvaraRadera
  4. Maj gad! Vilket underbart fint inlägg! Rosa! Och klänningen alltså. Och väskan. Idag har jag rosa gummistövlar. Blir glad varenda gång jag tittar ner.

    SvaraRadera
  5. Smashing rosa - det var ett inlägg helt i min smak! Så mycket fint, tack!

    SvaraRadera
  6. rosa alltså... bättre blir det knappt!
    Känner att det börjar luta däråt mer och mer igen. Härligt!

    SvaraRadera
  7. Rosa rosa rosa, så himlans vårigt härligt!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra