torsdag 4 september 2014

I höst...

 
...skulle jag älska att glida omkring på gatorna så här sval, självklar och snygg. Nej, kanske inte en helt realistisk önskan, men den översta här borde jag kunna bära upp, i alla fall...
 
 
...ser jag fram emot att värma mig efter en solig promenad med kantarellsoppa med baconströssel och chevrétoast...
 
 
...vill jag fika med stil (jag dör ju nästan snyggdöden när jag ser dom här bilderna)...
 
 
...vill jag så hemskt gärna hinna förbi Fotografiska innan Sebastião Salgado-utställningen är slut (tio dagar kvar, skynda, skynda!)...
 
 
...tänker jag att jag ska göra en ansats att bli en lite mer medveten och förståndig människa. Nu när det till och med finns snyggsajt till hjälp...
 
 
...längtar jag efter att fixa och piffa, bjuda på middag och fest och duka fint.
 
 
Men först av allt åker jag söderut, installerar mig i ett fantastiskt hus i bergen och fyller på med en extra vecka av sol och sommarvärme. På återseende!

5 kommentarer:

  1. Köper den outfiten rätt av. Dödssnygg precis som tårtan! Lomelino alltså, vilken magi. En soppadate kanske. Älsk på baconströssel ❤

    SvaraRadera
  2. Ha det så härligt på semestern!

    SvaraRadera
  3. Vilket inlägg! Som ett fredagssvep hos Weronica ungefär :) Känner direkt att jag måste göra ett ryck med kläder o skor. Kanske inte shoppa så mycket som använda det som finns... Semester är det jag önskar mig mest just nu. Ha det toppen! Kram C

    SvaraRadera
  4. Vilken önske-höst-dag. Tokfint alltsammans. Kan tänka mig både outfit, soppa och tårta. Lomelinos bilder - magiska! Vill du ha sällskap? Ja, när du kommer hem alltså. För det där fantastiska huset i bergen har du ju redan åkt till :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra