torsdag 12 februari 2015

De snygga matbildernas dilemma

 
Jag älskar snygga matbilder. Alltså, verkligen älskar. Alltså, älskar som i att jag kan sitta i timmar och titta, sukta, bläddra och pinna. Och läsa recepten. Jag älskar att beundra de snygga matbilderna, läsa recepten och planera middagarna när jag ska testlaga alla recepten. Jag planerar alla dom där middagarna när jag ska servera alla dessa overkligt snygga och goda maträtter och bakverk. Jag liksom känner i munnen hur allt blir exakt så gott som det faktiskt ser ut och jag hör allas beundrande glädjerop och applåder.
 
Men alltså, när ska jag har tid med allt detta provlagande? Bara bildsuktandet och pinnandet tar ju redan mer tid än jag egentligen har.
Nej, i helgen gör jag det. I helgen textlagar jag mig igenom minst två recept som ligger och lurar i Pinterest-mappen. Japp. Så får det bli.

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen mig! Finns så galet mycket vackert och gott man vill sätta både händer och tänder i! Hoppas vi får se vad du lagar till i helgen. Och ha en fin - och god - sådan!

    SvaraRadera
  2. Jag måste scrolla upp och ner, upp och ner - superläckra bilder du har hittat! och jepp, känns igen -jag behöver hålla mej borta från allt sånt där för jag lagar ju aldrig nåt av det, jag bara pinnar!

    SvaraRadera
  3. När får vi se hur det gick ;-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra