onsdag 18 mars 2015

Så mycket vackert i Katrineholm

 
Ni känner igen rummet va?
Kanske ett av de mest visade och hyllade i blogg- och instagram världen.
 
 
Ja, men visst är det hemifrån Mokkasin-Sofia.
 
 
Igår hade jag en arbetsdag av den bättre sorten. En dag som alltså spenderades i Katrineholm hemma hos Sofia. Jag var där tillsammans härliga Amelia och ett produktionsbolag för att spela in nya avsnitt till detta. Och mellan tagningarna hann jag också gå lös rejält med den egna kameran.

 
Utan att överdriva så kunde jag konstatera att hon bor precis så härligt som man tror.
Och att hemmet är fullt med precis så mycket fina saker som man anar.
 
 
Ljuvliga textilier, fluffiga kuddar och tapeter to die for.
 
 
Och överallt alla dessa vackra papper, pärlor, band, spetsar, fjädrar, tejprullar och tyger som får det att bokstavligen klia fingrarna och rycka i pysselnerverna.

 
Pyssel, färger och mönster. Och ett helt gäng såna där möbler som man drömmer om att ramla över på loppis. Såna där som alla andra förutom jag själv verkar fynda i stup i kvarten.
 
 
Och tyll... allt detta tyll. Har nog aldrig sett så mycket ljuvligt fluff på en och samma gång som hemma hos Sofia.
 
 
Barnrum med blomster, spets, guld, porslinssvanar, tyll och ännu mer loppisfynd.
 
 
Fina detaljer och ögongodis i varenda vrå.
 
 
Som synes ett späckat veckorschema hos familjen Mokkasin. Men vad gör man inte för att fylla den fantastiska griffeltavlan. Älskar´t!
 
 
Jag fick berättat för mig att tanken med köket hade varit mycket den att det ska kännas mer som ett rum och mindre som ett kök. En så himla härlig tanke och verkligen något dom lyckats med.
 
 
Den här glasverandan - min husdröm personifierad.  
 
 
Tack för titten i ditt fantastiska hem. Sofia!
 
Vill ni inspireras av fler Hemma hos så hittar ni alla de andra här.

2 kommentarer:

  1. Härliga underbara bilder... perfekt jobba du har som skickar iväg dej på sådana där uppdrag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra